Settings

Muzyczne podróże. Islandia. W poszukiwaniu maskonurów. Cz. 1

Jan 20, 2024 · 47m 22s

show more
Tuż po erupcji wulkanu na półwyspie Reykjanes, kiedy to strumienie lawy dotarły do miasta Grindavik, a premierka Islandii nazwała 14 stycznia „czarnym dniem w historii kraju”, postanowiliśmy zwiedzić tę krainę ognia i lodu. Zaproponowaliśmy spacer w dolinie ryftowej Thingvellir, oglądanie gejzerów w Haukadalur i wodospadu Gullfoss. Zajrzeliśmy do jednej z największych jaskiń lawowych na świecie – Vidgelmir. Zwiedziliśmy półwysep Snaefellsnes z najpiękniejszą górą Islandii – Kirkjufell, ogromnym wulkanem z lodowcem w kraterze i czarną plażą Djupalon. Wypatrywaliśmy maskonurów w 400-metrowym urwisku Latrabjarg na krańcu Europy, który jest najdalej wysunięty na zachód. Na Fiordach Zachodnich byliśmy także na różowej plaży Raudasandur. Zajrzeliśmy do ogrodu w Akureyri, najbardziej wysuniętego na północ ogrodu botanicznego na świecie. Wąwóz Asbyrgi, urzekające bazaltowe skały doliny Vesturdalur, czerwona góra Raudaholar i najpotężniejszy wodospad Islandii – Dettifoss – to atrakcje Parku Narodowego Vatnajokull, które znalazły się na naszej trasie. Gościem Jerzego Jopa była Danuta Rasała.
show less
Information
Author Radio Kielce
Website -
Tags

Looks like you don't have any active episode

Browse Spreaker Catalogue to discover great new content

Current

Looks like you don't have any episodes in your queue

Next Up

Episode Cover Episode Cover

It's so quiet here...

Time to discover new episodes!