00:00
43:07
In questo mixtape che ho creato nel 2004-5, il mix tra "futur sound of London" e alcuni brani di Franco Battiat, tratti dai suoi primi album, ho voluto associare un certo suono primitivo (nell'elettronica) e primigenio che il mood nella musica di Battiato fa percepire.
Il MixTape è con un suono più elettronico (recente) e immaginativo che richiamasse la complessità della città di Palermo, da cui provengo.

In this mixtape that I created in 2004-5, the mix between "futur sound of London" and some songs by Franco Battiato, taken from his first albums, I wanted to associate a certain primitive sound (in electronics) and primeval that the mood in Battiato's music it makes one perceive.
The MixTape is with a more electronic (recent) and imaginative sound that recalled the complexity of the city of Palermo, where I come from.
In questo mixtape che ho creato nel 2004-5, il mix tra "futur sound of London" e alcuni brani di Franco Battiat, tratti dai suoi primi album, ho voluto associare un certo suono primitivo (nell'elettronica) e primigenio che il mood nella musica di Battiato fa percepire. Il MixTape è con un suono più elettronico (recente) e immaginativo che richiamasse la complessità della città di Palermo, da cui provengo. In this mixtape that I created in 2004-5, the mix between "futur sound of London" and some songs by Franco Battiato, taken from his first albums, I wanted to associate a certain primitive sound (in electronics) and primeval that the mood in Battiato's music it makes one perceive. The MixTape is with a more electronic (recent) and imaginative sound that recalled the complexity of the city of Palermo, where I come from. read more read less

about 1 year ago #elettronic, #elettronica, #exeprimental, #futur, #london, #music, #musica, #palermo, #sound, #sperimentale