Settings
Podcast Cover

Podróż Intuicyjna

• PI#11 - Torres del Paine

21 NOV 2019 · Dzisiaj wracamy do Chile, a dokładnie do jednego z piękniejszych parków narodowych w Ameryce Południowej - Torres del Paine. Nie miałem w planach odwiedzać tego miejsca, jednak licznie słyszałem o nim od spotykanych po drodze osób. A skoro tak chętnie go polecają, to czemu go nie odwiedzić? Nie było łatwo tan dotrzeć, a i wejście na jego teren nie jest tanie. Mimo tego intuicja podpowiadała mi, że właśnie tam powinienem się skierować. Ten element podróży pozwolił mi doświadczyć naprawdę wiele niezwykłych przygód, dlatego tym bardziej zachęcam Cię do przesłuchania tego odcinka. Z tego podcastu dowiesz się: w jaki sposób "dobra energia" pozwala nawiązywać kontakty z ludźmi na co uważać podróżując w górach jak udało mi się przenocować na terenie parku prawie za darmo jak ważna w podróży jest dobra komunikacja wytyczaniu własnego szleku górskiego, mając śnieg do pasa i jak zrobiłem "skok na schronisko" ;)
    29m 39s
  • PI#10 - Fitz Roy

24 OCT 2019 · Góry są inspiracją. Góry zachwycają. Nawet nie trzeba po nich chodzić, nie trzeba się zatapiać po kolana w śniegu. Wystarczy popatrzeć na ich obraz, by poczuć ten nieprzejednany majestat. Właśnie tego typu uwielbienie do gór pokierowało mnie do kolejnego etapu mojej wyprawy. Rozeznałem się w terenie, kupiłem mapę i… Ruszyłem na szlak. Choć pojęcie “szlak” okazało się zdecydowanie przesadne. W Ameryce Południowej podchodzi się do dbania o trasy turystyczne ze zdecydowanie mniejszym pietyzmem, niż w Polsce, a to rodzi trudności. Czasem spore :) Ale więcej już nie zdradzam. Wszystko znajdziesz w poniższym nagraniu. W tym odcinku opowiem o: moim pierwszym trekkingu po Andach najgorszej mapie, jaką w życiu kupiłem i urokach bycia tu i teraz Zapraszam do słuchania!
    27m 22s
  • PI#9 - Lodowiec za dolara

3 OCT 2019 · Mam trochę inne podejście do podróżowania, niż większość ludzi. Wygodne hotele, drinki pod palemką i przemieszczanie się wynajętym samochodem są bardzo wygodne, ale w moich podróżach obrałem z lekka inną drogę. Podróżuję budżetowo. Szukam najtańszych opcji. Wymykam się oklepanym trasom. A to wszystko po to, by móc spędzić jak najwięcej czasu w drodze, która sama w sobie jest dla mnie celem. Podróżuję dzięki wiedzy lokalsów, zatapiając się jednocześnie w ich życiu, kuturze i obyczajach. Tak podróż ma wiele wymiarów. Ma wiele pól do eksploracji, a każdy napotkany człowiek jest nową historią, którą mogę wpisać do pamiętnika. Tak było też podczas wyprawy na lodowiec Perito Moreno, czyli jedną z największych atrakcji w Patagonii. W tym odcinku opowiem trochę więcej o tym: Jak zobaczyłem logowiec Perito Moreno za jednego dolara Gdzie niespodziewanie pokierowała mnie intuicja I jaką rolę odegrała w tym najdłużej pita w moim życiu herbata Zapraszam do słuchania!
    31m 22s
  • PI#8 - Iść swoją drogą

19 SEP 2019 · Podróż to nie wyścig szczurów. Nie ma wygranych i przegranych, a ostatni na mecie z pewnością nie zostaną zjedzeni przez potwora. W podróży nie ma mety. Jeśli ktoś taką stworzy, to przestanie być przygodą, a zacznie być sportem. Oczywiście nic w tym złego, a może nawet dać nowe możliwości, jednak to nie przemawia do mnie. Podróż kocham za WOLNOŚĆ, którą daje mi każdy krok. Podróż to eksploracja świata, ludzi, kultur i samego siebie. I właśnie o tym nagrałem kolejny odcinek podcastu. Przybliżę Ci jeszcze bardziej świat pod moimi butami. W tym odcinku opowiem trochę więcej o tym: Jak szukać swojej ścieżki Dlaczego kierunek jest ważniejszy niż cel Jak czerpać z podróży pełnymi garściami Kiedy i jak inspirować się innymi Zapraszam do słuchania!
    34m 51s
  • PI#7 - Kieszonkowcy

5 SEP 2019 · Przenieśmy się na chwilę do Chile, a dokładnie do ichniejszej stolicy street art’u - Valparaíso. O tym mieście wielkości Sosnowca mógłbym opowiadać godzinami, ale dziś skupię się na tylko jednym elemencie kontrastującym z pięknem tego miasta. Na kieszonkowcach. Choć jak posłuchacie w tym odcinku podcastu, to ich sposób wzbogacania się na nieświadomych turystach znacznie odbiega od stereotypu. W tym odcinku opowiem trochę więcej o tym: - Jak zapobiegać kradzieży; - Czego nie robić w trakcie podróży, by nie stracić portfela; - I o moich doświadczeniach z tymi ludźmi. Zapraszam do słuchania!
    26m 33s
  • Artystyczne Chile

21 AUG 2019 · Nigdy nie sądziłem, że zostanę artystą. Wydawało mi się, że potrzeba do tego specjalnych umiejętności, wrodzonego talentu lub długich lat praktyki. Pobyt w Chile zmienił moje myślenie o 180 stopni. Intuicja zaprowadziła mnie do szkoły pewnego artysty, w której miałem pomagać w podstawowych pracach w zamian za nocleg. Niby mało intratna fucha, ale gdy nie masz dachu nad głową, to się nie wybrzydza. Poznałem tam całkiem inną rzeczywistość. Codzienność artystów, ich sposób pracy i podejście do tworzenia. Zainspirowali mnie tak bardzo, że postanowiłem zostać jednym z nich. Jak to się stało? Czym się zająłem? Jak wykorzystałem to doświadczenie w podróży? Wszystkiego dowiesz się z tego odcinka. Zapraszam do słuchania!
    25m 52s
  • Jak podróżowałem bez pieniędzy?

8 AUG 2019 · Aby udać się w daleką i długą podróż potrzebujesz tony pieniędzy? Absolutnie nie! Wiele osób myśli, że to właśnie zasobność portfela nie pozwala im udać się na wyprawę życia i poznawać odległe kraje i kulturę. Tak naprawdę wystarczy trochę pomysłowości, internet i świat stoi przed nami otworem. Dlatego zapraszam Cię do posłuchania tego odcinka podcastu. Odczaruję w nim mity związane z podróżowaniem i wytłumaczę Ci w jaki sposób możesz zwiedzić świat nie mając grosza przy duszy. Z tego odcinka dowiesz się: - Jak szukać pracy za granicą - Jaka była moja pierwsza praca - Jakie korzyści ma praca wolontariacka
    28m 48s
  • Z Londynu do Argentyny

23 JUL 2019 · 1 lutego 2015 roku - tego dnia ruszyłem w największą podróż mojego życia! Pamiętam ten dzień jak wczoraj. Sprzedałem za 8 000 zł Forda Focusa, rocznik 2004 i od razu ⅓ budżetu wydałem na bilet do Argentyny. Takie są niestety ceny, jeśli chcesz się wybrać do Ameryki Południowej. Zajęło mi dobrą chwilę, znim się otrząsnąłem z szoku, ale mnie było czasu na zmartwienia. Czekał mnie pierwszy etap podróży - Londyn. Stamtąd właśnie miałem lot. Szczęśliwie do Anglii dotarłem za równowartośc butelki whiskey, a nocleg załatwiła mi znajoma. Dzięki temu miałem pełną swobodę do eksploracji i poznawania tego cudownego miasta :) Tam też pierwszy raz poznałem autentyczną moc podróży intuicyjnej. Żadnego przewodnika. Żadnych obleganych atrakcji. Tylko ja, aparat i otawrta przestrzeń tego pięknego miasta. A co tam się działo, to już opowieść za długa, by zmieścić to w jednym wpisie, dlatego przygotowałem o tym nagranie w formie podcastu :) Z tego odcinka dowiesz się: Jak spotkałem Willa Smith’a w trakcie podróży Jak wyglądało moje pierwsze spotkanie z Argentyną Dzlaczego dzięki jednemu pisuarowi poczułem się jak król życia ;)
    24m 21s
  • Jak przygotować się do podróży intuicyjnej

11 JUL 2019 · Mówią, że każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Ale nie dla mnie. Prędzej bym powiedział: zanim postawisz pierwszy krok, porządnie spakuj plecak. Bo owszem, możesz nagle wstać sprzed telewizora, zrzucić klapki, włożyć pierwsze lepsze buty trekkingowe i trzasnąć za sobą drzwiami z nadzieją, że teraz czeka Cię nowe życie. Ale ten entuzjazm i nadzieja doprowadzą Cię tylko tak daleko, jak sięga łańcuch przyczepiony do Twojej kotwicy. Do wszystkich zobowiązań, bliskich relacji i rzeczy, o które dbasz na co dzień. Między innymi o tym dziś opowiem. Podróż intuicyjna to wspaniałe doświadczenie, ale to wcale nie oznacza głupoty i braku odpowiedzialności. Dlatego dla mnie każda podróż zaczyna się dużo, dużo wcześniej. Zaczyna się od spakowania porządnego plecaka i zaopatrzenia w podstawowe narzędzia. Posłuchaj, a zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi. Z tego odcinka dowiesz się: - Jak się przygotować do podróży intuicyjnej - Jak pozbyć się trzymających nas kotwic - Jak przygotować bliskich do wyjazdu - I co mnie ściągnęło z powrotem do Polski
    25m 21s
  • O mnie

27 JUN 2019 · Powiem Ci coś, z czego nie jestem dumny, ale wiele się nauczyłem. Dowiedziałem się wtedy, że każdy z nas ma jakieś granice, a ja swoją właśnie przekroczyłem. Jarałeś kiedyś bez przerwy przez 4 dni? Ja tak. To była jedna z moich pierwszych podróży za granicę i tak właśnie wspominam Amsterdam, choć ledwo go pamiętam. To było kilka lat temu i od tego czasu wiele się zmieniło. Jestem w tej chwili innym człowiekiem, ale wiem, że na to składają się wszystkie doświadczenia przeszłości. Te dobre i te złe. Dlatego w tym odcinku chcę się trochę odsłonić. Pokazać Ci w jaki sposób jestem w tym miejscu i jak wiele okoliczności złożyło się na to, że właśnie przygotowuję do publikacji swoją pierwszą książkę. Z tego odcinka dowiesz się: - Dlaczego rzuciłem studia na 4-tym roku - Jak nauka uwodzenia przydała mi się w podróży - Jak szkolenia z NLP pomogły mi być lepszym instruktorem ratownictwa - Gdzie skierowałem się w pierwszą prawdziwą podróż - Czego nauczyłem się o sobie po wizycie w Amsterdamie
    28m 33s

Nazywam się Michał Szczęśniak i w tym podcaście opowiem Ci o mojej trzyletniej podróży po Ameryce Południowej. Wyjechałem tam nie mając zielonego pojęcia w co się pakuję, a wróciłem jako...

show more
Wyjechałem tam nie mając zielonego pojęcia w co się pakuję, a wróciłem jako inny człowiek.

To nie jest kolejna opowieść o drinkach pod palmami i szalonych zakupach.

Opowiem Ci jak wygląda życie bez dachu nad głową i bezpiecznego miejsca, jak przeżyć w obcym kraju bez grosza przy duszy i dlaczego oddałem moją przyszłość w ręce intuicji.

Zapraszam do słuchania!
show less
Contacts
Information

Looks like you don't have any active episode

Browse Spreaker Catalogue to discover great new content

Current

Looks like you don't have any episodes in your queue

Next Up

Episode Cover Episode Cover

It's so quiet here...

Time to discover new episodes!